close

35

某天開車上北安橋,發現橋上站著一個人,
仔細一瞧,原來是一位架好腳架,等著拍攝日落的攝影者,
望著遠方的夕陽,很替他感到惋惜,
今天的雲層太厚,雖然才下午五點,但已經快看不到太陽了!
特地留意一下他的神情,除了等待外還多了份失望的心情,
突然想起了我寫的 鹽水溪畔。寧靜左岸
一樣的時間、一樣的地點、一樣都是拍攝夕陽的心情,不一樣的是日子,
然而卻有很不同的遭遇與心境……

人生就是這樣,很多人、很多事、很多景,可遇不可求,
有時錯過了就沒了!
若再給我一次機會,我想我也拍不出 鹽水溪畔。寧靜左岸 的感覺吧!
畢竟一切早已物換星移。

離開北安橋後,前往火車站搭載朋友,
閒聊之際,她突然很興奮的將廣播音量調大,
並說著她有多麼喜歡這首英文歌,
一邊開車,一邊聽她說著中文的意思,愈聽愈有意思,
晚上回到家後,找出這首歌的中文完整版,

賓果!
果然跟我下午遇到的情景可以相呼應,
可遇不可求 vs. 失去後才懂得珍惜
或許是曾體悟過這樣的心情,現在的我更能『把握當下因緣、珍惜所擁有』。


Don't Give Up On Me         Daniel Powter-
別放棄我       丹尼爾

I don't know what I did, but most been a fool
不知我犯的什麼錯 但我必定做了一些傻事
I got no excuses, so I wrote this song for you
為了懺悔 我寫下這首歌給你
Whatever the reasons did you come to say goodbye
無論是什麼理由 讓你來和我道別
I'm hoping for one more try, I want to change your mind
我希望還有再一次的機會 讓我改變你的決定
So I pick up the pieces, I Swallow all my pride
所以我拾起所有碎片 吞下我的自尊
I don't wanna wake up feeling this emptiness inside
我不想醒來時 感受到這份空虛寂寞
Did it spinning around? Did it turn you upside down
我是否讓你摸不著頭緒 讓你不知所措
I wonder when you found out I'm a waste of your time
你何時會發現我再浪費你的時間
So don't give up on me
別放棄我
I never meant to steal your smile
我不是故意要讓你的微笑哭萎
I haven't seen it for a while
我好久沒看見他了
And don't, don't give up on me
所以不要 請別放棄我
Just try to understand, that I can be your better man
請試著了解 我會成為更好的人
I tell you once just don't give up on me
讓我再跟你說一次 請別放棄我
I tell you once just don't give up on me
讓我再跟你說一次 請別放棄我
And now I feel I'm out of please
我感到無所適從
I look for you on every stranger's face
在陌生的臉孔裡 找尋你的蹤影
I don't think I can do this anymore
我想我沒辦法再撐下去了
And every little things just falls apart
所有的細節 全都不對勁
From the very first that day I broke your heart
從我讓你傷心的第一天起
It only makes me want you more and more
我就更加地想要你
Just like before
就像從前一樣
Cause you're spinnin' around
因為你讓我摸不著頭緒
And now you turn me upside down
現在你讓我不知所措
I never meant to be a waste your time
我從未有意讓你認為我們在浪費彼此的時間
So don't give up on me
別放棄我
I never meant to steal your smile
我不是故意要讓你的微笑哭萎
I haven't seen it for a while
我好久沒看見他了
And don't, don't give up on me
所以不要 請別放棄我
Just try to understand, that I can be your better man
請試著了解 我會成為更好的人
I tell you once just don't give up on...
讓我再跟你說一次 請別放棄我
Me I could fall if you're not there at all
如果你不再身邊 我會一蹶不振
Now what am I supposed to do...
如今我該怎麼做
I tell you once just don't give up on me
再一次地告訴你 請別放棄我
Baby say you won't give up on me.
寶貝 說你不會放棄我

圖片出處:http://farm4.static.flickr.com/3090/2610083782_93f1154e36.jpg 
.

.

arrow
arrow
    全站熱搜

    renee0512 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()